onsdag 19 juni 2013

Joyson family

Har inte kunnat uppdatera här, eftersom internet inte har fungerat. Idag åkte vi till en databutik och fick hjälp, så nu fungerar det. Dock inte så snabbt. Inte heller alltid…

Jag kommer att berätta om mina första fyra dagar här i Chathannoor, men jag vill börja med att presentera några viktiga personer.

Vi börjar med Binosh Joyson. Navet i hjulet. Uppväxt i Indien med sin mamma, pappa, bror och syster, men bor nu i Sverige. Det är han som startade organisationen Acts of love.
Genom min mormors väninna fick jag kontakt med Binosh i våras. Ända sen jag första gången jag kontaktade Binosh har han varit otroligt trevlig och hjälpsam. Binosh är den som har sett till att jag kunnat förverkliga min dröm.
Han har sina föräldrar, Joyson och Chinnamma i Indien. Det är hos dem jag bor. De arbetar också med organisationen. Joyson och Chinnamma är två helt underbara människor. Trots att vi har svårt att kommunicera med tal, pga deras bristande engelska, har vi otroligt trevligt och roligt. De har tagit hand om mig som en i familjen ända sen dag 1. Dem ger mig en stor trygghet.
Binosh syster Annie och hennes tre barn, från Kuwait, är också här. De är också supertrevliga människor. Annie och hennes barn pratar engelska, så de får översätta. Annie följer också med när vi hälsar på familjer, för att översätta.

I söndags anlände jag alltså till huset, vilket jag numer kallar mitt hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar