onsdag 13 januari 2016

Lördag morgon

På lördag morgon åkte jag, Anish och pappa Joyson in till byn för att handla till barnhemmet. På min lista stod t.ex. papper, pennor, leksaker, mysiga kuddar till en myshörna och fotbollar. Affärerna i Indien är inte riktigt som affärerna här. Där jag köpte leksaker kunde man även köpa skor. Papper, pennor och kritor m.m fick jag handla i matbutiken, där man också kan handla köksredskap, hinkar, tallrikar, bestick osv. Jag kom hem med kritor, papper, pennor, mysiga kuddar, bollar, badmintonrack, böcker, tidningar, målarböcker och leksaker, så som bilar, dockor, musikinstrument, blinkande studsbollar och mjukisdjur. Tack till alla er som bidragit och gjort det möjligt att köpa allt det här som senare under dagen skulle bli en lycka.

Kl. 11 skulle barnen komma till barnhemmet där barnen skulle få leka och pyssla för att sedan äta.Tiden i Indien är inte riktigt som tiden här. Det är inte så noga att passa tiderna. Så klockan 11 blev nog snarare kanske 12-12.30. Något som gärna vill ha lite kontroll, blir lite jobbigt emellanåt. Men det är bara att acceptera och försöka vara i nuet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar