lördag 2 januari 2016

På plats i Joy villa

Landade 3.40, indisk tid, inatt och blev hämtad av bl.a. Chinamma på flygplatsen. Det var så trevligt att ses igen. Kändes på något sätt mäktigt att sätta dig i bilen och åka hem till Joy villa igen. Det var ju en väldigt speciell resa jag gjorde då för 2,5 år sen, med många inblandade känslor. Gick direkt och la mig och sov när jag kom fram. På fm när jag vaknade gick jag in i köket och där stod Jessie, min mammas fadderbarns mamma. Hon hjälper til med hushållssysslor. Vet inte om hon kände igen mig först. Men när jag visade henne en bild på henne och hennes döttrar från bloggen, sken hon upp. Den här gången är det två andra tjejer från Sverige här, Julia och Josse. Riktigt trevligt att ha några att umgås med. Medan vi satt på trappan kom Jessies två döttrar. De brukar komma hit när deras mamma är här. Julia frågade om de ville sätta sig och måla som de brukar. Så de satte sig på golvet och ritade i ett block. Kom då på att jag hade två små nallar med mig, som jag gav till dem. Det såg ut som att de upplevde en ny känsla. Att ta i något de inte gjort förut. Det var så fint att se!

Nu på kvällen kom Binosh och hans bror och ska också bo här. Det känns kul att få komma ut och träffa familjerna igen och ha någon med som jag översätta direkt. Känns som att jag kommer få veta mycket mer om allt och alla. 

Nu är det snart dags att sova. Imorgon ska vi lägga upp en plan hur min tid här ska se ut, så jag får göra och träffa de jag vill. 

Har skapat en Fb-sida nu, som heter Min Indienresa. 

Hörs imorgon! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar